2011-02-16
 15:59:10

Den hemlige miljonären

Har ni också tittat på Avsnitt av "Den hemlige miljonären"?
Jag har sett på de flesta avsnitt som gått och det är något som jag tycker de flesta borde se.
Det handlar om de i samhället med "lägst rang" eller vad man ska kalla dem. De har knappt några pengar alls, kan bo på gatan. Endast ett par skor, byxor. Endel går omkring med sandaler mitt i vintern.

Sen kommer det in med miljonären. Några personer i Sverige som har väldigt mycket pengar (de vill säga miljonärer, men jag tyckte att jag redan skrivit det ordet så många gånger) byter identitet och säger att de spelar in en dokumentär om volontärarbete. Efter en vecka bestämmer de säg för att ge bort hundratusentals kronor till olika organisationer och personer som hjälper de hemlösa eller är hemlösa själv.

Jag tycker att programet är väldigt bra, jag tror att det öppnar mångas ögon. Jag trodde själv inte att det fanns sånt i Sverige. Sverige är ju ändå ett ganska modernt land måste man väl säga.
  Jag trodde verkligen inte att sånt fortfarande fanns i Sverige, mitt i Stockholm, Göteborg, vilken stad som helst.

Det var en kvinna som var med i avsnitt 1 som berättade att ibland var hon helt pank när det kunde vara 10 dagar kvar till pensionen och då tog hon överdos av sömnpiller så hon skulle slippa vara hungrig!!!
  Det lät helt sjukt och det är Sverige idag. Jag vet inte om ni känner som jag, men jag blir nästan arg. Hur kan detta tillåtas?

Jag vet att det blev ett långt inlägg, men jag hoppas att någon orkade igenom det. På något sätt måste det gå att motarbeta sånt!

http://www.kanal5play.se/program/play/denhemligemiljonaren-s01e04
[länk till programmen]


clara
PUBLICERAT: 2011-02-16, 16:25:59 | URL: http://clarabloggar.blogg.se/

sv: tack jodå :) och själv??

har du hittat på nåt kul idag?? kram!


Kajsa - En feskardotter i mode
PUBLICERAT: 2011-02-16, 16:48:10 | URL: http://kajsafashionmagazine.blogg.se/

Sv: Jo allt är bara bra !

Va hittas på då ? :)


Sara - Juste en av Värmlands Största Bloggare
PUBLICERAT: 2011-02-16, 16:50:33 | URL: http://sarajaber.blogg.se/

hänt idag då?:)<3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: